Doğadan size gelen

Hadi bakalım Demet Akalın

This is default featured slide 2 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 3 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 4 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 5 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

intikam etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
intikam etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

15 Nisan 2012 Pazar

Mümtazer Türköne: Ben intikam istiyorum


Zaman yazarı Mümtazer Türköne, bugünkü köşesinde 28 Şubat soruşturmasının başlamasını kaleme aldı. Türköne, soruşturmanın başlamasıyla birlikte gözaltına alınanlardan intikam duygularının alınmasını istedi. 

Mümtazer Türköne, 28 Şubatçılar için köşesinde şunları yazdı: "Benim gibi intikam duyguları ile son 15 yılı geçirenlerin yüreği soğusun. Ben intikam istiyorum. Hem de en şiddetlisini..."

İşte Türköne'nin yazısı...

İntikam duygularım


Hiçbiri kişisel bir sorun değildi benim için. 28 Şubat süreci devam ederken öfke doluydum.

Ülkemin maruz kaldığı muameleye isyan ediyordum. Tek tek bildiğim ve gördüğüm hikâyelerde, masum ve savunmasız insanlara yapılan haksızlıklara, zulümlere tahammül edemiyordum. Geri, ilkel bir devlet haline gelişimize kızıyordum. Kaba gücün hakim olmasına, entrikalarla, tezgâhlarla ortalığa nizam veren ahlâksızların sözünün geçer akçe haline gelmesine dayanamıyordum. İntikam duyguları ile doluydum; çünkü ülkeme ve gelecek nesillere karşı sorumluluk taşıyordum. Sorumluluğunuzun gereğini yerine getiremezseniz, öç alma duygularınız büyür. Ortada görülmemiş bir hesap dururken. Üstelik bir güzel ismi de "Müntakîm" olan Allah'a inanıyorum.Hâlâ aynı duygularla doluyum. 15 yıl boyunca, 28 Şubat'ın faillerine ve destekçilerine karşı intikam duyguları besledim. Bu hesabın ahir ömrümde kapanmayacağı endişesi, intikam duygularımı azaltmadı. 28 Şubat'ın anlı-şanlı generallerinin, sivil toplum bezirganlarının, anlı şanlı kalemlerinin insan içine çıkamayacak hale gelmesi, öfkemi dindirmedi.Ben rövanşın alınmasını istiyorum. Bu milletin âhının darbecilerde kalmamasını, intikamının alınmasını bekliyorum. İtiraf ediyorum: Darbeler tarihimizin en pespaye darbesinin mahkeme önüne gelmesi, bu ülkenin vatandaşı olarak beni mutlu ediyor. 28 Şubat döneminde devlet, ordu, medya, sendikalar işbirliği içinde dev bir suç örgütüne dönüştü. Bu suçların tamamının aydınlanmasını, suçluların en ağır cezalara çarptırılmasını bekliyorum. "Dar tutulsun", "cadı avına dönüşmesin" itirazlarına da bozuluyorum. Kim suç işlemişse, kim bu insan hakları katliamında rol almışsa karşılığını alsın. Müstehakını bulsun. Nereye uzanıyorsa gidilsin. Benim gibi intikam duyguları ile son 15 yılı geçirenlerin yüreği soğusun.Ben intikam istiyorum. Hem de en şiddetlisini... Neden mi? Çünkü Türkiye'nin şu rezil darbeler döneminin bir daha açılmayacak şekilde kapanmasını istiyorum. Elindeki silahı, üstündeki üniformayı, oturduğu makamı amacı dışında kullanan, çevresindekilerin gazı ile baştan çıkan zorba darbecilerden bu ülkenin artık kurtulması lâzım. Bana düşen darbecilere ve darbeye karşı öfkemi göstermekten ibaret. İntikam duygularımı görsünler, bu ülkeye ne kadar kötülük yaptıklarını, insanları nasıl çileden çıkardıklarını anlasınlar.Hepimizin intikam alma hakkı var. Meşrû ve insanî bir hak bu. Ben duygularımı ifade ederek intikamımı alıyorum. Doğrudan zarar görenler davaya müdahil olarak intikamlarını alacaklar. Hukuk devletinde yaşıyoruz. Bizim adımıza hesabı yargı soruyor. Bizim adımıza gözleri bağlı yargının devreye girmesi, doğal intikam duygularımız yüzünden. Hukukun en temel prensibidir: "İnsan kendi davasının yargıcı olamaz." Çünkü intikam duyguları ile ölçüyü kaçırır. Ben intikam duygusu ile hareket edeceğim, adalet dengeyi bulacak. Kararı ben değil yargıçlar verecek.28 Şubat, işbirlikçileri ile birlikte en geniş kadrolu darbe olarak yapıldı. Batı Çalışma Grubu etrafında savcılığın yürüttüğü soruşturma, devlet içinde oluşturulan bir çeteyi hedef alıyor. Tutuklamalar sanıldığı kadar genişlemez. Yasaları dolanıp ahlâk kurallarını çiğneyen bir sürü güç ve iktidar sahibi hâlâ hayatta. BÇG bir fitne ve fesat merkezi idi. Deşifre edilmesi işbirlikçilerinden oluşan geniş bir listeyi önümüze delilli-ispatlı olarak çıkartacak. Onları da kamuoyu yargılayacak.İntikam çok güçlü bir duygu. İnsanı diri ve tetikte tutuyor. Üstelik gözlerde çakmak çakmak biriken mağdurun öfkesi, haksızlık yapmaya niyet edenleri durduruyor.28 Şubat'ın rövanşı alınıyor. Ne güzel! Bu dünyada alacak verecek kalmıyor.














VATAN

12 Nisan 2012 Perşembe

İntikam hırsı olarak değerlendirilemez

Başbakan Erdoğan, 28 Şubat soruşturması kapsamında Ankara ve İstanbulda bazı evlerde arama yapılması ve gözaltıların olmasıyla ilgili "Kimse bu soreci bir intikam hırsı olarak değerlendiremez" dedi.

 

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Bangladeş Başbakanı Şeyh Hasina ile düzenlediği ortak basın toplantısında gazetecilerin gündeme ilişkin sorularını cevapladı. Başbakan Erdoğan, bir gazetecinin 28 Şubat soruşturmasıyla ilgili gözaltılara ilişkin sorusuna, bugün yaşananların sivil iradenin ve yasal sürecin işletilmesine çalışılmasına yönelik bir adım olduğunu kaydetti. Başbakan Erdoğan, şunları söyledi:
"Hatırlarsanız 26 maddelik Anayasa pakediyle de kendini bulan ve halkımızın bizden talebi durumunda olan bir sürecin neticesi ve sivil iradenin yasal sürecin işletilmesine çalıştırılmasına yönelik bir adım. Şuanda bu süreç işlemektedir ve temenni ederiz ki bu süreç en kısa zamanda neticelendirilsin. Burada tabiki şunun bilinmesini özellikle hatırlatmak isetirim; kimse bu süreci bir intikam hırsı olarak değerlendiremez ele alamaz. Bu süreç sadece demokratik parlamenter sistemlerin gereği olan bir süreç, bunun böyle bilinmesi gerekir. Temenni ederim ki kısa sürede neticelenerek adalet burada da yerini bulur."
ANNAN PLANI'NI DESTEKLİYORUZ
Suriye'deki ateşkesi değerlendiren Erdoğan, Suriye'de halkın taleplerinin dikkate alınması gerektiğini söyleyen Başbakan Erdoğan Annan Planını desteklediklerini ve tankların kışlalarına dönmesi gerektiğini söyledi. Erdoğan, Suriye hakkında söz söyleme hakkında sahip olduklarını vurgulayarak, "910 kilometre sınırımız var ve sınır ihlalleri yapılmış bir ülkeyiz" diye konuştu.



Hürriyet