Doğadan size gelen

Hadi bakalım Demet Akalın

This is default featured slide 2 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 3 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 4 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 5 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

güneş etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
güneş etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

3 Mayıs 2012 Perşembe

Aykut Kocaman'ın Provokatif sözlerine karşı sert konuştular.




Fatih Terim ve Şenol Güneş'ten sert açıklamalar

Galatasaray Teknik Direktörü Fatih Terim ve Trabzonspor Teknik Direktörü Şenol Güneş, Türk Telekom Arena Stadı'nda oynanan ve 0-0 sona eren karşılaşma sonrasında çok sert açıklamalarda bulundular.


Karşılaşma sonrasında basın mensuplarının sorularını yanıtlayan iki teknik direktör, Fenerbahçe'nin teknik patronu Aykut Kocaman'ın hafta sonu Avni Aker Stadı'nda oynanan Trabzonspor - Galatasaray maçı sonrasında söylediği "Spor kamuoyunun vicdanı olduğu fikrindeyim. Adalet duygusunun da olduğunu düşünüyorum. Bizim maçlar da, her takımın maçları da seyrediliyor. Bakalım sonu ne olacak hayırlı olsun" sözlerine tepki gösterdi.

İşte Fatih Terim ve Şenol Güneş'in o açıklamaları...

ŞENOL GÜNEŞ: "O BİLEREK YAPIYOR"

Güneş, maçtan sonra düzenlenen basın toplantısında yaptığı açıklamada, bu ve bundan sonraki iki maçta futbol konuşmak istemediğini vurgulayarak, “Futbolun olması için adaletin ve barışın olması gerekiyor. Özellikle barışın olmadığı bir adalet olmaz. Adalet ararken barışı da kaybedeceğimizi düşünüyorum. Şu anda tehlikeli bir gidişteyiz” dedi.

“Bugünkü maçta biz yeneriz, Galatasaray yenebilir, berabere kalırız, şampiyonluk kaybedilebilir, kazanabilir ama kitleleri tahrik eden bir anlayışla hiçbir yere varamayız” diyen Güneş, “Şu anda o durumdayız. Gizli bir tehlikeyle karşı karşıyayız. Futbolun birleştirici unsurunu maalesef ayrıştırıcı duruma getirdik. Onun için yetkililerin sorumlu olmasını söylüyorum. Medyadan sorumlu olmasını diliyorum. Çok tahrik var. Bunun sonu yok, bu gidiş iyi gidiş değil” şeklinde konuştu.

NEVZAT ŞAKAR: "KOCAMAN İSTANBULSPOR'DAN NEDEN KOVULDU?"


“Taraftarımız Fenerbahçelilerle hiç ilgilenmeden bizi desteklesin”

Şenol Güneş, hafta sonunda Fenerbahçe ile kendi sahalarında yapacakları maç için taraftarlarına seslenerek, şöyle devam etti: “Taraftarlarıma söylüyorum. Bizim sahamıza gelecek Fenerbahçelilerle hiç ilgilenmeden, hatta 'hoşgeldin' bile demeden, çiçek de vermeden, herhangi bir taşkınlık yapmadan gelsinler, nefeslerini bitirinceye kadar bize destek olsunlar. 3 puan alıp, onları gönderelim. Çünkü bu tehlikeli oyunun oyuncusu olmak istemiyoruz. Bize bunu yıkabilirler. Son olaylara baktığınız zaman en sonunda Trabzonspor suçlanır duruma geldiğine göre bunlar da olabilir. Maalesef haksızlığa uğrayan bir kent durumuna düşmek durumundayız. Onun için bunlar halledilmeden, futbolun bir oyun olarak oynanmasını doğru bulmuyorum. Sahadaki oyunda o yener, bu yener, hakem hata yapar, bunlar tartışılabilir, ama bugün artık bunlar tartışılmıyor.”

ALİ DÜRÜST'TEN DEMİRÖREN'E GÖNDERME

“Aykut Kocaman'ın konuşması önemli değil”

Bir gazetecinin, “Fenerbahçe Teknik Direktörü Aykut Kocaman'ın geçen haftaki açıklaması sizi üzdü mü?” soru üzerine Güneş, “Evet, kesinlikle doğru. Geçen sene aynı olayı bana yaptılar. Onun konuşması önemli değil. Onu konuşturan ve destekleyenler çok önemli. Bir söz söylenmesi önemli değil, o sözün kamuoyunda oluşturulması, olgunlaştırılması ve toplum üzerinde kullanılması önemli. Aykut hoca konuşur, pas geçersiniz” dedi.

Manisaspor Kulübü Başkanı Kenan Yaralı'nın Trabzonspor'un teşvik verdiğini söylediğini hatırlatan Şenol Güneş, şunları söyledi: “Kenan Yaralı Trabzonspor'un teşvik verdiğini söylüyor. Hikmet Karaman'ı aradım, böyle bir şey olmadığını söylüyor. Ama yazı yazıldı, olay bitti. Böyle bir olaydan nasıl biz söz üreteceğiz? Suçlayıp, çekip gidiyor. Sonra şehir olarak ben suçlanıyorum. Ama lütfen bu insanlar, bu toplum aptal değil. Bu toplum neler olduğu görüyor.

Ben en çok haksızlığa uğrayan kişiyim. İsim veriyorum. Kemal Kapulluoğlu ve Şekip Mosturoğlu döneminde benim milli takımdaki görevime son verildiği zaman, para önemli değil, 'yetimin hakkını yedirmedik' diye beyanat verdikleri yönetim tarzını oluşturanlar onlar. Bugün de aynı adamlar devrede. Hiçbir şey değişmez.

Fenerbahçe maçı olağanüstü maç olacağını düşünüyorum. Sabırlı ve sağduyulu olacağız. Ondan sonra Beşiktaş maçını oynayacağız. Ama bu ligin buzdolabına konulup, elden geçirilmesi gerekiyor. Gelecek yılları kurtarmak için. Bu görünmeyen büyük bir tehlike var. Güçlüyseniz haklısınız. Herkes kendini biliyor.”

Şenol Güneş, “Aykut Kocaman'dan başta sizden ve Trabzonspor'dan özür dilemesini bekliyor musunuz?” sorusu üzerine de “Özür dilemesini beklemiyorum. Onu bilerek yapıyor. O bilerek yapılan bir şey. Suçlular cezasını çekecek. Çekmediği müddetçe bunlar böyle devam edecek” şeklinde konuştu.

Güneş, ilk Etik Kurulu raporunda Trabzonspor'un temiz olduğunun belirtilmesi üzerine, sözlerini şöyle tamamladı: “Bahsettim kimlerin ne olduğunu. Bugün herkes biliyor. Hukuken aklanabilirsiniz, vicdanen aklanamazsınız. Hukuka uydurursunuz. Çünkü Türkiye'de böyle. Size söyledim, benim canım yandı. Size isimler verdim. Benim yaşım 60. 10-15 yaşında futbolculuğun serseri, ahlaksızlık işi olmadığını ispatlamak için yıllarca oynadım, hiç değişmedim. Olabildiğince sakin kalmaya çalıştım. Bugün benim canım yanıyor. Bugün geçen 45 yılıma üzülüyorum. Keşke o günler olsaydı. Serseriler, ahlaksızlar işi olsaydı daha iyiydi. Şu an çok daha tehlikeli bir durumdayız.”

“Güneydoğu olaylarından daha büyük olaylar...”

Güneş, yayıncı kuruluş Lig TV'ye yaptığı açıklamada, şu anda Türkiye'de çok tehlikeli bir durum olduğunu savunarak, “Sadece futbol olarak değil, her alanda. Bana göre Güneydoğu olaylarından daha büyük olaylar görüyoruz şu anda. Gizli bir tehlike büyüyor. Daha dikkatli olmak gerekli. Ben bunu söylerken önünü açmış gibi görünüyorum ama tam tersini söylemek istiyorum” ifadelerini kullandı.

FATİH TERİM: "SAYGI İSTİYORSA ÖNCE DİĞER İNSANLARIN EMEKLERİNE GÖSTERMELİ

Fatih Terim, Trabzonspor'la ilk oynadıkları maçla ilgili olarak  Fenerbahçe Teknik Direktörü Aykut Kocaman'ın ifadelerinin sorulması üzerine,  sarı-lacivretli teknik adama göndermede bulundu.

Büyük bir camianın teknik adamı olmanın ve o yükü taşımanın zorluğuna  değinen Terim, “Üstelik 1 yıldır da çok zor, stresli günler yaşıyorlar. İnsanın onu kaldırması çok kolay değil. Biz de o günlerde böyle hatalar yaptık, hala da  yapmaya devam ediyoruz. Hoşgörülü, saygıyla yaklaşmayı bilmeliyiz. Bir insan kendi emekleri için saygı istiyorsa, önce bu saygıyı diğer insanların emeklerine  göstermelidir. Büyük camialarda böyle çalkantılar kolay olmuyor ama sonuç  itibariyle, hem hoşgörüyü hem saygıyı göstermeyi bilmek lazım” diye konuştu.

Bu sezonda şampiyonluğun ayrı bir değeri olup olmadığı yönündeki soruya  tecrübeli teknik adam, şampiyonluğun değerinin hep aynı olduğunu vurgularken,  “Artı bir değeri yok ama ne zaman oluruz onu bilmiyoruz. Artık her gün başka bir  futbol dışı gündemle oyuncuların da konsantre olması kolay değil. Herkes kendi  kafasına göre bir şeyler yapıyor, futboldan bir şeyler almaya çalışıyor. Vermeyi  düşünen çok az. Her gün yeni bir gündemle uyanıyoruz. Oyucuların bu kadar işin  arasında çıkıp oynamaları bile mucize bence. Tarifi imkansız, daha önce görülmesi  mümkün olmayan bir kategori oynuyoruz. Bakalım, Allah nasip ederse şimdilik 2 maç  kaldı. Bu sizim tahminiz. Sonra 3 maç daha konulup, hatır kupası eklenebilir”  ifadelerini kullandı.

Galatasaray'ın PFDK'ya sevk edilmesi

Türkiye Futbol Federasyonu'nun Galatasaray'ı PFDK'ye sevk etmesine  değinen tecrübeli teknik adam, sözlerini şöyle sürdürdü: “Onun için işlerimizin zor olduğunu söylüyoruz hep. Şu an söylemek  istediğimiz tonlarca şey var ama söyleyemiyorum. Söylemek istemiyorum.  Federasyonun böyle bir tasarrufu var. 10 aydır niye yoktu? Ceza verebilecek mi?  Verecek mi diye sormuyorum. Bu ülke ne zarar gördüyse, 'Desinlerciler'den gördü.  Galatasaray Kulübü ve camiasının, hafızalarımız iyi tazeleyin, bundan 1,5-2 ay  önce, hiç birleşmediği kadar birleşmesi gerektiğini burada söyledim. Şimdi  anladınız mı ne demek istediğimi. Futboldan başka her şeyle uğraşıyoruz.  Kazanalım, kaybedelim, oynayalım ama hayır. Hep kavga dövüş içindeyiz. Uzak  kalmaya çalışıyoruz ama bize de sirayet etti. Böyle bir söylemden oyuncuların da  etkilenmemesi mümkün değil. Okuyorum kulüplerin deklarasyonlarını. Ceza vermeleri  gerekir ama veremezler. Bir Galatasaraylı olarak da çok üzgünüm, futbola bu kadar  emek vermiş bir insan olarak da. Kazanıp kaybetmekte sorun yok. Ama işin başka  boyutuyla ilgilenmekten, sahaya bir türlü inemiyoruz. Bugünkü maçın sonucuyla  ilgili söylemiyorum bunu.






Hürriyet

10 Nisan 2012 Salı

Süper Final öncesi süper buluşma


Ligin zirvesindeki 4 teknik adam, Lig TV canlı yayınında çarpıcı açıklamalarda bulundu.
 Spor Toto Süper Lig'de şampiyonu belirleyecek Süper Final öncesinde Galatasaray Teknik Direktörü Fatih Terim, Fenerbahçe Teknik Direktörü Aykut Kocaman, Trabzonspor Teknik Direktörü Şenol Güneş ve Beşiktaş Teknik Direktörü Tayfur Havutçu Lig TV'de bir araya geldi.

İşte 4 teknik adamın öne çıkan mesajları:

FATİH TERİM
* Süper Final'de ara açılabilir de, kapanabilir de. Ben olayın tarifini böyle yapıyorum. Puan farkı dışında liderliğin verdiği bu güven, oynanacak maçlar öncesi konsantrasyona yardımcı olan bir duygu. 14. haftada liderliği alıp 20 hafta götürmüşüz. Bu önemli bir şey, kolay değil.

* Transfer bir takımın en önemli özelliklerinden biri. Zaman zaman hepimiz hata yapabiliyoruz. Bu sene doğru işler yaptığımıza inanıyoruz. Bu sene en az yabancıyla biz oynuyoruz. Eboue'yi aldık diye dayak yiyecektik. Bonservis bedeli nedeniyle eleştirildi. Elmander biz gelmeden alındı. Çok iyi bir iş yapıldı. Arda'nın gitmesi ise sürpriz oldu. Ligin başlamasında 45 gün rötar olunca, Arda ile oynayacağımızı düşünürken, Arda ayrıldı. Bu bizim için önemli bir kayıptı. Arda'nın yuvası burası. İstediği zaman buyursun. Orada iyi gözüküyor. Ancak benim için ayrılması üzücü oldu. Sonra Riera geldi. Bir parantez de kalecimize açmak lazım. Kalemizi de sağlama aldık. Galatasaray son dönemde çok fazla kaleci değiştirmişti.

* (Melo ve Riera kavgası) Açıkçası ben daha karar vermedim. Çünkü arkadaşlarımız bize saygısızlık etmiştir. Bunun disiplin cezası verilmiştir, veriliyor da. Parasal olarak hangi rakamları verirseniz verin, şampiyonluk yolunda bizimle yürümüyorlarsa; bu en büyük ceza olur. Affetmek Allah'a mahsus. Biz bir konuda taviz vermedik, yanlış örnek olmasın diye. Yarın yöneticilerle konuşacağız. Melo'yu 34 haftaya göre ayarladık. Melo benim odama en az 4 defa geldi. Özür de dilemiştir. Hataları zaten hoş görüyoruz. Yetenek de burda. Kolay insanı herkes yönetir. Galatasaray'ın ne kazanıp, ne kaybedeceğine bakmak lazım. Kafam da bir karar var. Çok üzüldüm. Alın terimize, renklerimize saygısızlığı kabul etmem. Daha önce yaptım, yine yaparım. Ancak bugünkü hareket çok önemliydi, çok şaşırdım. İkisinin de üzüldüğünü biliyorum. Hala Melo ile konuşmadım ve onu görmedim. akşamları uyuyamıyorum. Melo bizim için çok önemli. Fazla kadro derinliğimiz yok. Ancak prensipler uğruna bir takım şeyler feda edilebilir.

* (Muslera'nın golü) Manisa tarafından yanlış anlaşılma varsa özür de dilerim, dilemeye de hazırım. Ben fazla gitmeyin, bu tarafta oynayın diyen bir adamım. Meslektaşlarımı düşünürüm. Böyle birçok maç söyleyebilirim. Bir sene sonra Galatasaray'ın oyuncularının hepsinin gol attığının hatırlanmasını istedik.

AYKUT KOCAMAN
* Dört takım da kapasite olarak bakılırsa, birbirine çok yakın takımlar. Bütün maçlar (Süper Final) ortada ve her sonuca açık.

* (Şike davası) Olayların göbeğindeki takım Fenerbahçe oldu. İsimlendirmek doğru mu bilmiyorum ama örnekleme yapmak adına, 2 Temmuz'da Andre Santos'u göndererek Reto Ziegler'i almak bir güç gösterisidir. 4 Temmuz'da böyle bir şey yaşanırsa durum farklı algılanır. Oyuncularımızın gitmesi bizi kötü etkiledi. Şu anda bile atlatıldı demek büyük bir iyimserlik olur. Önümüzdeki dönemlerde de etkisini göreceğiz. Attığımız ve yediğimiz gollerde ciddi etkisini gördük. Lugano, Niang, Santos'u aradık.

* Emre de buradaki oyunculardan bir tanesi. Bana Emre'yi anlatanlardan daha çok onu tanıyorum, biliyorum. Beni bu konuda neden eleştirdiklerini bilmiyorum. Emre ile ilgili performans eleştirilerinin haklı tarafı vardı. Olayın başka taraflara çekilmesi ayıp. Bel altına kaçan eleştiriler var. Başkan'a bağlanıyor durum. Bunları söyleyenler hakaret ediyor. İnsanlarda ayıp duygusu kalmadı. Piyasamız, insanımız, biz buyuz. Kim ne diyorsa önemsemiyoruz.

ŞENOL GÜNEŞ
* Şu aşamada aldığımız 56 puan var. 68 puan bile bizim için başarı olamazdı. Bu sene sıkıştırılmış bir lig içerisinde Trabzonspor'un zararı daha fazla oldu. Örneğin Galatasaray maçında iyi oynadık ama karşılığını alamadık. Orduspor düşmemeye oynarken 12, bizim ise zirveye oynarken 11 beraberliğimiz var. Ayrıca sahamızda, deplasmanlardan daha çok mağlubiyetimiz var. İyi oyuncularımız var ama verim alamadık. Bu konuda kendimizi de eleştiriyoruz. Puan kayıplarımız hiçbir şekilde kapatılamaz.

* Olayların içinde yoken, bir anda içine girdik. Lig bitmiş, Avrupa'ya gidememişsiniz. Bunun sonucunda oyuncularımızı da kaybettik. Takımın iskeleti bozuldu. Kaybettiğimiz Türk oyuncuların yerine yenisini koyamadık. Çünkü daha iyileri yok. Lig planlarımızı farklı yaptık, sezonu erken açtık. Her türlü şartlarımızı ayarlamamıza rağmen işin akışına giriyorsunuz. Pazar oynayıp, çarşamba oynuyorsunuz ve her an durum değişiyor. Maç tarihlerini bilimiyorsunuz. Şampiyonlar Ligi'nde savunmayı iyi yaparken, ligde hücuma döndük ve değişime ayak uyduramadık. Bu takımla daha iyi işler yapabilirdik. Son 4 haftada kaybımız daha az olsa, her şey farklı olabilirdi.

* Geçen sene daha iyi durumdayık ve bu sene bunun baskını yaşadık. Sahaya atılan olayları hiçbir taraftar kabul etmez. Trabzon'da da İstanbul'da da. Fenerbahçe'nin sahasında baskı hakemi de etkiliyor. Trabzon'da bu olmuyor. Dolmababahçe de önemli, ancak baktığınızda Galatasaray ve Fenerbahçe'deki baskı diğer stadlarda olmuyor. Taraftar takıma sesi ve sevgisiyle katkıda bulunmalı. Fenerbahçe'nin başarısı tabii ki var ancak birçok maçta hakem de çok etkide kalıyor ve Fenerbahçe kazanabiliyor.

TAYFUR HAVUTÇU
* Türk futbolu bir travma yaşadı. Bu süreçten herkes etkilendi ancak Beşiktaş'ın saha içinde daha çok etkilendiğini düşünüyorum. Bir takım teknik direktöründen ve futbol şube sorumlusundan ayrı kalıyor. Bu hiç kolay değil. Carvalhal göreve geldi. Sonrasında da yeni bir yönetim. Biz Süper Final'i bir fırsat olarak görüyoruz. Yaşanan sıkıntılı süreci burada unutturabiliriz. Her hafta her şey olabilir. Futbolcularıma inanıyorum. Özellikle bu süreçte iyi şeyler yapacağımızı düşünüyorum.

* Fernandes geçen sene devre arası geldi. başlarda uyum sıkıntısı yaşadı. Geçen sezonun son iki ayında iyi oynadı. Bizde kiralıktı ve bonservisiyle transfer ettik. Bu sezon performansını üst seviyeye çıkardı. Diğer Portekizliler'in de geçen sene dönem dönem iyi oynadığı maçlar var. Bu sezon sakatlıklar da yaşandı. Zaman zaman iyi oynayamadıklarını söyleyebiliriz. Hepsi Türkiye'de kalmak istiyor. Sezon sonu Beşiktaş'ın çıkarlarına göre en doğru kararı vereceğiz. Ben onların Süper Final'de iyi oynayacağını düşünüyorum. Fernandes'e bir kaç teklif var. Beşiktaş'ın çıkarlarına göre en doğru karar verilecek. Sezon sonu durumu değerlendireceğiz
Habertürk