14 Mayıs 2012 Pazartesi

Funda Arar Şebnem Ferah'ı çok kıskanmış..



Funda Arar Günaydın'a verdiği röportajda ilginç açıklamalarda bulundu.


Şarkıcı Funda Arar: Şebnem Ferah'ın söylediği 'Sil Baştan' isimli şarkısını çok kıskanmıştım ama bunu hasetlikle, kötü kalple yapmadım. "Vay be helal olsun! Keşke ben de okusaydım" dedirtti bana

12 yıllık müzik kariyerinin dokuzuncu albümü 'Sessiz Sinema'yı müzikseverlerin beğenisine sunan Funda Arar, kariyerinde emin adımlarla ilerliyor. Albüme adını veren ve bestesini eşi Febyo Taşel'in yaptığı 'Sessiz Sinema' şarkısının sözleri, Yıldız Tilbe imzası taşıyor. Arar, albümüyle ve sanat hayatıyla ilgili samimi açıklamalar yaptı....

12 senede dokuz albüm yapmışsınız. Çok iddialı bir rakam değil mi bu?

Evet, 12 senede dokuz albüm, çok iyi bir rakam ama bu geçen sürede çok yoruldum. Albüm yapmak ve onun heyecanını yaşamak çok güzel ama bir o kadar da zor.

ZONA GEÇİRDİM 

Ne anlamda zor?

İnsanlar senden güzel şarkılar, iyi bir sahne performansı bekliyor. Dinleyicilerin çok yüksek beklentileri oluyor. Bu da bazen endişe yaratabiliyor. Hatta bunalıma sokuyor, korkular yaşatıyor insana.

Ne gibi korkular bunlar?

Beğenilmeme, şarkı sevildi mi sevilmedi mi endişesi, eğlendiler mi vs... gibi her ayrıntı, ayrı bir stres. Paranoya durumu var. Bütün bu düşünceler, bu stres, bu korkular, çabuk sinirlenme hali, asabiyet ve duygusal gelgitler, psikolojik sıkıntılar, kaşıntılar, vücutta bazı kabarmalar yaşamamıza sebep oluyor.

Siz ne sıklıkta yaşıyorsunuz bu psikolojik sıkıntı durumunu?

İkinci albümüm 'Alagül' öncesi, stresten dolayı zona geçirdim. Çünkü benim için çok önemli bir dönemdi o. Kalıcı olduğumu ve başarımın şans olmadığını ispatlamak zorundaydım ki; Allaha çok şükür o albüm çok sevildi.

Hırstan mı böyle oldunuz? 

O saydığım endişeleri hep içimde yaşarım. Kendi kendime çok konuşurum içimden. Küçücük şeyleri kafama takarım. Çok sakıncalı bir durum bu. Gamsız insanlara o kadar imreniyorum ki...

Bu sıkıntı ve stresi 'Sessiz Sinema' albümünüz öncesi de yaşadınız mı?

'Sessiz Sinema' öncesinde çok fazla sıkıntı yaşamadım. Çünkü artık insanların benden ne beklediğini, hangi şarkıları sevdiklerini, benim tarzıma neyin uyabileceğini kestirebiliyorum.

BU KEZ OYNAK ŞARKI DA VAR 

Siz şöhretle başa çıkabildiğinizi düşünüyor musunuz? 

Her yere şöhreti beraberinde götürürsen hayatı kendine zindan edersin. Sahnede Funda Arar işini yapıyor ama sahneden inince Funda oluyorum. Herkesin kendisine göre egosu, kıskançlığı vardır. Çok iyi şarkı yaptığınızda da sizi kıskanabilirler.

Örnek verebilir misiniz? 

Örneğin ben, Şebnem Ferah'ın söylediği 'Sil Baştan'ı çok kıskanmıştım ama bunu hasetlikle, kin duyarak, kötü kalple yapmadım. "Vay be helal olsun; güzel şarkı. Keşke ben de okusaydım" dedirtti bana. Ben zaten Şebnem Ferah hayranıyım.

Hayranlarınız sizden neler bekliyor? 

Benden beklentileri, duygusal aşk şarkıları. Bu albümde 3 tane hareketli şarkımız var. Hatta 'Leblebi' diye orijini Lübnanca olan, Günay Çoban'ın Türkçe sözler yazdığı bir şarkımız var ki, ilk defa bu kadar oynak bir şarkıya yer verdim kariyerim boyunca.

PRAG SENFONİ İLE ÇALIŞTIM

Nasıl bir albüm oldu 'Sessiz Sinema'? 

Müzikleri, altyapısı çok güzel bir albüm oldu. 10 şarkı var. Aranjeleri eşim Febyo Taşel yaptı. İlk defa Yıldız Tilbe ve Niran Ünsal'la paylaşım içine girdik. Uzun yıllardır Günay Çoban'la çalışıyorum. Febyo'nun erkek kardeşi Daniel'ın 'Pişmanım' diye bir şarkısı var. 'Bu ne? Sen nerdeydin şimdiye kadar?' dedim.

Prag Senfoni Orkestrası'yla çalışma fikri nereden geldi aklınıza?

Ben hep ya Berlin Filarmoni Orkestrasıyla ya da Prag Senfoni Orkestrasıyla çalışmanın hayalini kurardım. İkisiyle de görüşmelerimiz oldu. O kadar yoğunlar ki... Prag'la bir şekilde zamanımızı uydurabildik ve 6 şarkıyı 6 saatte bitirdiler.

YILDIZ BENİ MAHVETTİ

Albümünüzde neden kendi şarkılarınıza yer vermediniz? 

Kendi şarkılarım bir türlü içime sinmedi. Bu albümde yok ama bir başka albümde sadece kendi yaptıklarımı okuyabilirim.

'Sessiz Sinema'nın sözlerinde Yıldız Tilbe imzası var. Nasıl oldu bu buluşma? 

Yıldız beni mahvetti. (Gülüyor) Febyo'nun birkaç güçlü bestesi vardı. Yıldız'a gönderelim bir denesin bakalım dedim. Beste üzerine şarkı sözü yazmak da çok zordur. Melodinin üzerine söz yazabilmek çok iyi bir matematik gerektirir. Müziği çok iyi bilmen gerekir. Yıldız'a 3 tane beste gönderdik. Yazdıktan sonra telefonda okudu. Kalakaldım. Çok sağlam bir şarkı oldu.


İlker Gezici/Günaydın

0 yorum:

Yorum Gönder