22 Mayıs 2012 Salı

İki yaka bir İsmail'in 'Kalliope'si Eleni Filini



Yeni yayınlanmaya başlayan ve beğenilen ATV dizisinin Yunanlı yıldızıyla Merve Yurtyapan Sabah gazetesi için bir söyleşi yaptı. Türkler ve Türk dizileriyle ilgili değerlendirme yapan, Yunan yıldız Eleni Filini, bir dili bilmeden oyunculuk yapmakla ilgili zorluklardanda bahsetti.


ATV'de yayınlanan ve başrolünde Erdal Özyağcılar'ın oynadığı '2 Yaka Bir İsmail' dizisinde 'Kalliope' karakterini canlandıran Yunan oyuncu Eleni Filini, dizide Türkçe konuşmakta zorlandığını söylüyor: Bilmediğin bir dilde oynamak kadar zor bir şey yok!

Yunan oyuncu Eleni Filini, atv'de yayınlanan '2 Yaka Bir İsmail' dizisinde 'Balıkçı İsmail'in Yunanistan'daki eşi 'Kalliope'yi canlandırıyor. Ünlü oyuncu, Yunanistan'da Türk dizilerinin çok izlendiğini ve bu projede yer almaktan dolayı çok mutlu olduğunu söyledi. Filini ile dizinin Ayvalık'taki setinde konuştuk...

'2 Yaka Bir İsmail' dizisinin kadrosuna nasıl dahil oldunuz? 

Yunanistan'dayken bana, böyle büyük bir projenin başlayacağını söylediler. Düşündükleri isimler arasında role beni uygun görmüşler. Daha önce birçok uluslararası projede rol almıştım. Bu dizide de oynamayı seve seve kabul ettim. Bu kadar değerli bir işin içinde olmak çok güzel bir duygu... Çok önemli oyuncular ve iyi bir yönetmenle çalışıyoruz. Ekip kusursuz...

EVİMDE GİBİYİM 

Ekibe adapte olmakta güçlük çektiniz mi?

Her şey o kadar iyi ki, kendimi evimde gibi hissediyorum. İnsanların aralarında fark olduğunu düşünmüyorum. Halkların zaten hiç problemi olmamıştı.

Dizide Türkçe konuşuyorsunuz. Bilmediğiniz bir dilde rol yapmak zor olmuyor mu?

Aslında başta Yunanca konuşacağız diye projeye dahil olmuştum. Ancak altyazı kullanmak istemedikleri için böyle bir yola girdik. Bunu öğrendikten sonra rolün zorluk derecesi biraz daha arttı. Bilmediğin bir dilde oynamak kadar zor bir şey yok. Bütün sahneleri Türkçe çalışıyorum. Replikleri dilimin döndüğü kadar Türkçe söylemeye gayret ediyorum.

Türkçe öğrenmek istiyor musunuz? 

Altı ya da sekiz bölüm çektikten sonra diziye 1.5 ay ara vereceğiz. O sürede Türkçe öğrenmek için elimizden geleni yapacağız. Yapım şirketi bize bu konuda yardımcı olacak.

Bu projede yer almayı neden istediniz?

Her şeyden önce 'Kalliope' çok güzel bir rol... Benim çok ilgimi çekti. Dizi, Türkiye'nin en iyi kanallarından birinde oynuyor. Avrupa'nın bir sürü ülkesinde uluslararası projelerde yer aldım; 'Neden Türkiye'de bir projede yer almayayım?' diye düşündüm. Oyuncunun sınırları yoktur. İleride Çin'den, Rusya'dan da çağırırlarsa, eğer projeyi beğenirsem oralara da giderim.

ÇOK GÜÇLÜ BİR KADIN 

'Kalliope'de sizi etkileyen ne oldu?

'Kalliope' çok tatlı bir kadın. 'İsmail'e çok aşık ve ona çok inanıp güveniyor. Çok güçlü bir kadın. Rolün nasıl ilerleyeceğini bilmiyoruz. Ama sanırım dizi asıl, yaşananlar ortaya çıktığında, iki kadın olayı öğrenince daha da enteresan olacak. İşte bu, gerçekten oynanacak bir rol. Ama tabii ki bu 'Kalliope'; Eleni değil.

Siz bir adamın iki karısından biri olsanız ne yapardınız? 

Ben 'Kalliope' olamazdım. Bu imkansız... Ben böyle bir şeyi bulur, ortaya çıkarırdım. Benim karakterim böyle...

Peki, öğrenince tepkiniz ne olurdu?

Bunu bilemiyorum. Şimdi konuşuyoruz ama yaşamak, başınıza gelmesi çok başka bir durum.



TÜRKLER ÇOK GÜZEL BİR IRK

Diziyi izleyen herkes güzelliğinizi konuşuyor... 

Herkese çok teşekkür ederim. Burada bu kadar beğenileceğimi gerçekten tahmin etmezdim. Güzellik ise Allah vergisidir. İçinde kötülük beslememek, kin gütmemek, her şeye güzel bakabilmek çok önemli... İçki içmem, 10 yıldır sigara da içmiyorum, doğal yaşamaya özen gösteriyorum.

Türk kadınlarını ve erkeklerini beğeniyor musunuz? 

Türkler'in çok güzel bir ırk olduğunu görüyorum. Bunu filmlerde de, etrafımızda da görüyorum. Benim için önemli olan ise mutlu ve nazik insanlar olmaları.

Siz de 'Kalliope' gibi, bir Türkle ilişki yaşayabilir misiniz? 

Olur mu, olmaz mı bilmiyorum ama olmaz diyemiyorum. Kalbine söz geçiremezsin çünkü.

KÜÇÜKKEN HÜLYA KOÇYİĞİT İZLERDİM

Yunanistan-Türkiye ilişkileri açısından projeyi nasıl değerlendiriyorsunuz? 

Yunanistan'da bütün Türk dizileri bir numara. Sürekli buradan dizi satın alınıyor ve milyonlarca insan bayılarak izliyor. Bu projenin de Yunanistan'da çok büyük yankı uyandıracağını düşünüyorum. Türkiye'nin dizi sektöründe ulaştığı nokta dünya çapında. Sanırım Türkiye bu konuda ilk beştedir.

Türkiye ile ilgili genel izlenimleriniz nasıl? 

Türkiye'ye defalarca geldim, hep iyi izlenimlerim oldu. Bizim insanlarımız birbirine çok benziyor aslında. Mesela ben küçükken Yunanistan'a Türkiye'den filmler gelirdi, sürekli Hülya Koçyiğit'i seyrederdik.


sabah.com.tr

Merve Yurtyapan

0 yorum:

Yorum Gönder