24 Mayıs 2012 Perşembe

Ben bitirdim Buğra'ya neden döneyim?


Selen Soyder bir çok konuda Hürriyet'ten Büşra Bozok Aytek'e konuştu.




Ben bitirdim Buğra'ya neden döneyim?

“Yer Gök Aşk” dizisinden “Lale Devri”ne transfer olan Selen Soyder’in adı şimdilerde bir aşk dedikodusuyla gündemde... İddiaya göre Soyder, eski sevgilisi Buğra Gülsoy’la yeniden görüşmeye başladı ve onun Burcu Kara’yla evliliğini bitirmesine neden oldu. Genç oyuncuyla buluşup hem hakkındaki iddiaları hem de “Lale Devri” macerasını konuştuk.

 2007’de Miss Turkey’de birinci oldunuz. Ondan sonra hayatınızda neler değişti?

- Hiçbir şey... Gerçekten hiç değişmedi hayatım. Çünkü yarışmanın ardından İzmir’e döndüm. O arada bir dünya güzellik yarışmasına girdim. Sonra dil eğitimi için Kanada’ya gittim. 2009’un şubat ayında İstanbul’a döndüm. Yarışmada ev kazanmıştım, onu almaya geldim. Burada spikerlik kursuna yazıldım, babam çok istemişti çünkü. Sonra da Star TV’de staj yapmaya başladım. Bu, hayatımdaki kırılma noktasıydı...

* İsteseydiniz yarışmadan sonra daha farklı bir hayat yaşayamaz mıydınız?

- Bazıları mankenlik yapar, mesleğinde yükselmek için o yarışmaları basamak olarak kullanır. Ama benim amacım bu değildi. Güzellik yarışması sadece çocukluk hayalimdi. Küçükken çok izlerdim. Hayalimi gerçekleştirmek amacıyla katıldım. Çok da güzel oldu.

* Oyunculuğa nasıl başladınız peki?

- Artık bir şeyler yapmam gerektiğini düşünüyordum, hayat beni böyle bir yere savurdu. 2010’un haziran ayında “Yer Gök Aşk” dizisinde oynamaya başladım.

* Oyunculuk da hayallerinizden miydi?

- Hayır, doğrusunu isterseniz hiç hayalini kurmamıştım. Okul yıllarımda da tiyatro için parmak kaldıran öğrencilerden değildim. Çocukken de çok dizi izlerdim ama hiç “Ben de oynasam” diye hayaller kurmazdım.

EVE DÖNÜNCE 1 HAFTA ÇAMAŞIR MAKİNESİNİN SESİNİ DİNLEDİM

* “Yer Gök Aşk” ekibine nasıl dâhil oldunuz?

- Star TV’de çalışırken, o diziden birkaç defa teklif gelmişti ama cevap vermemiştim. Sonunda Şükrü Avşar (yapımcı) ve Ulaş’la (yönetmen Ulaş İnaç) görüştüm, diziyi anlattılar. Ben teşekkür edip çıktım. O halimi görünce arkamdan “Biz bu kıza ne teklif ettik farkında değil mi?” diye konuşmuşlar. Ardından bir kez daha görüştük ve ben bir anda kendimi Ürgüp’te buldum! Çekimler için sekiz ay orada kaldım. Yani oyunculuk biraz sürpriz oldu benim için...

* Oyunculuğu hiç düşünmezken bu işe başlamış, sekiz ay da Ürgüp’te kalmışsınız. Yabancılık çektiniz mi orada?

- Ürgüp’ü daha önce görmüştüm, çekimlerin de orada yapılacağını duyunca gitmek istedim. Ama ilk işimin şehir dışında olması benim için zordu tabii. Bir de daha dizinin ilk bölümünde canlandırdığım karakter çocuğunu kaybetti, intihara teşebbüs etti... İlk 10 bölüm, hikâye benim üzerimden gitti. O da beni biraz yordu açıkçası. Benim oyuncu koçum da yoktu. Hep yönetmenlerden oyun aldım. Otel odasında yaşamak da çok zordu. “Lale Devri”ne geçip İstanbul’a döndüğümde bir hafta boyunca evimde çamaşır makinesinin sesini dinledim. O kadar özlemiştim ki evimi...

“LALE DEVRİ” BENİM SAYEMDE KURTULDU

* Ekipteki arkadaşlarından destek gördünüz mü?

- Çok kolay bir set değildi “Yer Gök Aşk”. Herkes ailesinden uzakta olduğu için kimsenin kimseye tahammülü kalmıyor. Benim de hiçbir şeye tahammülüm kalmamıştı. Yönetmenlerim dışında bana destek çıkan olmadı.

* “Lale Devri”ne “Yer Gök Aşk”taki Toprak karakteriyle geçiş yaptınız. Neden böyle bir değişikliğe gerek duyuldu? Ve bu iyi bir taktik miydi sizce?

- Ben “Yer Gök Aşk” dizisinin son zamanlarında çok mutsuzdum. Orada olduğum için hiç iyi hissetmiyordum kendimi. Şükrü Abi Ürgüp’e geldiğinde “Ofiste bile çalışırım ama lütfen beni burada bırakma” dedim. Önce “Saçmalama, nasıl olur” filan dedi ama o sıralar “Lale Devri”ne de Emina Sandal’ın yerine birini arıyorlardı. İki gün sonra aradı, konuştuk ve ben “Lale Devri”ne geçiş yaptım. Şu sebepten dolayı iyi oldu; “Lale Devri”nin reytingleri hiç iyi değildi. Toprak da çok sevilen bir karakter. Benim sayemde dizi kurtuldu.

* Emina Sandal’ın diziden ayrılma sürecinde, yerine sizin geçeceğiniz belli değil miydi?

- Ben Emina Sandal’ın rolü için Avşar Yapım’la görüşmeye gitmiştim ama olmamıştı. Emina neden ayrıldı, hiç bilmiyorum ama ayrıldığında yerine benim geçeceğim belli değildi. Başka birine bakıyorlardı.

TOPRAK’A ARTIK SEMPATİ DUYMUYORUM

* Peki şu an “Lale Devri” nasıl gidiyor?

- Açıkçası çok memnun değilim. Seneye devam eder miyim, bilmiyorum. Toprak çok sempati duyduğum bir karakterdi ama son beş aydır pek sempati duyamıyorum...

* Neden?

- Bilmiyorum ama sanırım senaryodan kaynaklanıyor. Üç sezondur ağlıyorum. Artık ağlamaktan yoruldum. 80 bölümdür karakter aynı gidiyor, hiç değişmedi. Böyle olunca da oyunculuğumu geliştiremiyorum.

* Bundan sonrası için nasıl bir yol izlemeyi düşünüyorsunuz?

- Bir oyuncu ne kadar farklı bir role girerse, oyunculuğu açısından o kadar iyi olur. Toprak, bana uzak bir karakter değil, çünkü çok uçlarda yaşamıyor. Bu, beni zorlayan bir rol değil. Bambaşka bir rolde başarılı olur muyum bilemiyorum ama deneyeceğim. Ve başarırsam işte o zaman size “Ben oyuncu oldum” ya da “Ben bu işi yapıyorum” derim.

* Peki nasıl bir karakter var hayalinizde?

- Ağlamayan bir karakter olsun istiyorum. Ama bir yandan da bu karakter üzerime yapışacak diye düşünüyorum... Çok sivri roller değil, kötü kadın rolleri de değil ama daha farklı bir şey istiyorum. Dönem filmi olabilir mesela. Çocuk dizisi de çekebilirim. Çünkü çok fazla çocuk hayranım var.

* Oyunculuk dersi almayı düşünüyor musunuz?

- Hayır, düşünmüyorum. Benim şu an 80 bölüm kamera önü tecrübem var. Haftanın altı günü çalışıyorum. Dizi oyunculuğu bambaşka bir şey. Bunun için ders almayı düşünmüyorum.

BİZİM İÇİN ARTIK GERİ DÖNÜŞ YOK

* Çok sakin bir imajınız var. Hırslı da olmadığınızı söylüyorsunuz. Göz önünde olmayı pek sevmiyor gibisiniz...

- Ben rahatsız edici bir popülerlik istemiyorum. Yapmaktan hoşlandığım şeyler var; mesela İstiklal’de rahatça yürümek, metroya binmek. Bunları yapamayacaksam, o popülerlik beni rahatsız eder.

* İlişkilerinizi de göz önünde yaşamıyorsunuz. Mesela Buğra Gülsoy’la birlikte olduğunuzu çok sonradan öğrendik...

- Biz Buğra’yla beraberken ne o tanınıyordu ne de ben. İkimiz de bu kadar popüler değildik. O yüzden herhalde. Bir de dikkat ettiğin zaman kimse bilmiyor.

* İlişkiniz ne zaman bitti?

- Üç yıl görüştük, bir yıl önce de bitti.

* Şimdi yeniden bir araya geldiğiniz söyleniyor...

- Bizim için geri dönüş yok artık, neden bu tür haberler çıkıyor anlamıyorum...

* Buğra Gülsoy’la Burcu Kara’nın evliliğini bitiren kadın gibi gösterildiniz. Neler söyleyeceksiniz bu konu hakkında?

- Böyle haberlere gerçekten üzülüyorum. Özellikle de evlilik bozan biri gibi gösterilmeye... Biz Buğra’yla bir ilişki yaşadık ve bitti. Üstelik ilişkimizi ben bitirdim. Neden şimdi kendisine döneyim? Yok öyle bir şey. Ben çok iyiyim ya, biri benimle uğraşıyor.

BEN AŞKI ÇOK TUTKULU YAŞARIM

* İlişkilerden bahsetmişken sormak istiyorum; Selen Soyder aşkı nasıl yaşar?

- Çok tutkulu yaşarım... Bugüne kadar az ilişkim oldu ama hepsi çok uzun sürdü.

* Hiç aşık oldunuz mu?

- Oldum... 21 yaşındaydım olduğumda. Bir tek onunla ayrılığıma üzüldüm, ondan sonra yaşadığım hiçbir ayrılığa üzülmedim. Bütün sevgililerimin elini sıkıp ayrıldım. Zaten ben sevgililerimle önce arkadaş olurum.

* Hiç aldatıldınız mı?

- Bilmiyorum... Aldatılmışsan aldatılmışsındır, bunu değiştiremezsin. Bu, karşındaki insanın doyumsuzluğu ve yanlışıdır.

TOPRAK İLE ÇINAR EMİR İLE FERİHA FATMAGÜL İLE KERİM

* “Lale Devri”nde Toprak’la Çınar’ın aşkında neler olacak? Dizinin izleyicileri için tüyolar alalım sizden...

- Hiç bilmiyorum, çünkü senaryo sürekli değişiyor. Ama hiç kıyamıyorum onların aşkına, çok seviyorum onları... Tuhaf bir şey; Toprak ile Çınar, Emir ile Feriha, Fatmagül ile Kerim diye bir şey var. İnsanlar çıldırıyor onlar için, şaşırıyorum...

SAF DEĞİLİM, AKILLIYIM

* Toprak’ın çok sevildiğini söylediniz. Bu kadar sevilmesinin nedeni başarılı oyunculuğunuz mu sizce?

- “İyi oynuyor” diyenler de oldu, “Kötü” diyenler de. “Kızım çok safsın” diye yazanlar bile oldu!

* Gerçekten de saf biri misiniz?

- Saf değilim, aksine akıllıyım. Toprak bazı şeyleri görmez ama ben görürüm. Ayrıca soğukkanlıyımdır, heyecanlı değilimdir. Ama iyi niyetliyimdir...

NORMAL HAYATTA SEVİŞMİYOR MUYUZ?

* Sinema veya tiyatroya nasıl bakıyorsunuz? Teklifler geliyor mu?

- Geçen yaz bir sinema teklifi gelmişti, bu yaz daha gelmedi. “Lale Devri” bu sezon bitmiş olsaydı ve yaz için teklif gelseydi kabul ederdim. Bu yoğunlukta tek yapmak istediğim şey, tatil. Çok hırslı biri değilim. “Onu da yapayım, sonra hemen başka bir şeye atlayayım” diye düşünmüyorum.

* Oyunculuğa başlarken kendinize koyduğunuz kurallar var mıydı?

- Hayır, oyunculukta kurallarım yok. Normal hayatta öpüşüp sevişmiyor muyuz?





hurriyet.com.tr

0 yorum:

Yorum Gönder