19 Mayıs 2012 Cumartesi

Sibel Bilgiç: Ağam paşam devri bitti..



Bir şarkı ile tam 16 yıl ünlü kalmak haksızlık

90'larda 'Alışamadım' şarkısıyla büyük çıkış yapan ancak hemen sonra müziği bırakan Sibel Bilgiç, yeni bir albüm çıkarıyor. Bilgiç: "Bir günde şöhret oldum. Gençler şarkıyı hâlâ dinliyor. Bir şarkı ile 16 yıl ünlü kalmak haksızlık gibi aslında"

16 yıl önce müziği bırakarak iş kadınlığına soyunan Sibel Bilgiç, uzun aradan sonra 'Alıştım' adlı albümü ile müziğe dönüyor. Bir günde şöhret olduğunu ve yine bir günde şöhreti bıraktığını söyleyen Bilgiç, hayatını ve yeni albümünü anlattı...

Müziğe neden 16 yıl ara verdiniz? 

Çok yorulmuştum, çok yoğun bir tempom vardı o dönem... Haftada 6 gün sahne yapıyordum. Bu tempo beni çok yormuştu. Dolayısıyla müziğe ara vermeden önce böyle bir 'es' kararı almıştım. Bırakmak da, geri dönmek de çok zordur. Çok da güvenim kalmamıştı camiaya. Yaşın küçük olunca da biraz duygusal oluyorsun; yaptığın işler daha farklı algılansın istiyorsun. 'Doğru şeyler yapıyorum, niye doğru yerlere ulaşmıyor?' gibi kaygılarım, kırgınlıklarım olmuştu.

BEN ÇOK KIRILGAN BİRİYDİM

Şöhret sizi tatmin etmedi mi yani?

Ben Türkiye'de bir günde meşhur olmuş nadir sanatçılardan biriyim. Klibim yayınlandı; ertesi gün sokağa çıktığımda insanlar benden imza istediler. Birden bütün özgürlüğüm elimden alındı. Tabii ki şöhret çok güzel bir şey, bir sürü artıları var ama ben çok kırılgandım. Galiba müziği bırakmamda onun da etkisi oldu. Bir anda insanların benden imza istemeye başlaması beni çok şaşırtmıştı. Normal kıyafetle sokağa çıkarken, her şeyi eleştirilen bir boyuta geçtim. Normal hayatı olan, ailesi olan bir insanım. Tüm bunları yaşayınca biraz etkilendim. Sonra özgürlüğümü geri istedim. Hayatımı yaşamam gerektiğini düşündüm. Çünkü şöhretken başkaları için yaşıyorsunuz. O eleştiriler insanı çok ağlatıyor. Şimdi olsa umurumda olmaz.

BIRAKMASAYDIM... 

90'larda çıkan pek çok isim yok olup gitti... Bu duruma ne diyorsunuz?

Ben çok şanslıydım. Allah bazen insana sihirli değnek değdiriyor ve bunun hiçbir izahı yok. Bana Ercan Saatçi Ufuk Yıldırım çok güzel bir şarkı yaptı; 'Alışamadım'. Şarkı benim ismimin önüne geçti; çok önemli bir şey. Şimdi gençler dinliyor ve "O şarkıyı sen mi söylüyordun?" diye soruyorlar. O zaman da şimdiki gibi şarkı yakalamak çok zor ve önemliydi. Bir şarkı ile 16 sene ünlü olarak kalmak haksızlık gibi aslında! O dönemde çıkan arkadaşlar bir şeyleri denediler; olmamış ki kaybolup gittiler. Belki onlar için de farklı hayatlar kurulmuştur, o hayatlara doğru gittiler. Ama benim müziğe dönmek isteme sebeplerimden biri de hatırlanıyor olmak. Çok güzel bir şey yapmışım, bunu yine yapmam lazım.

Şöhreti bu kez daha kolay göğüsleyeceğinizi mi düşünüyorsunuz?

Şöhret gerçekten taşıması kolay bir yük değil. Şöhretliyken, ondan uzaklaşmak dünyanın en zor şeylerinden biri; ben onu yaptım. Ama şimdi hayatta başka bir şeyler yapmak istiyorum. Bırakmasaydım çok daha iyi olurdu.

İş kadınlığınız devam edecek, değil mi? 

Evet. Nişantaşı'nda Mona Lisa adlı bir lazer epilasyon merkezim var. Çok güvendiğim ekibimle hizmet veriyorum. Çok severek yapıyorum işimi. 4 bin 700 müşterimiz var.

KAÇAK GELİN GİBİYDİM

Şu sıralar bir birliktelik yaşıyor musunuz? 

Çok mutlu bir beraberliğim var. Çok sevdiğim, aşık olduğum biri var hayatımda. İlla ki evlenmeliyim gibi bir derdim yok. Kaçak gelin gibiydim. Hayatımda ilk defa bir insanla evlilik düşünüyorum. Bunlar karşılıklı karar verilecek şeyler; çocuk da kısmet. Eskiden isterdim. Yataktan ağlayarak uyandığımı bilirim; 'Benim çocuğum niye yok?' diye... Ama herkesin çocuğu olacak diye bir zorunluluk yok. Yaşım çok geçmezse, çocuk isterim.

90'LAR DUYGUSALDI ŞİMDİKİLER ŞIMARIK!

90'lardaki şarkılar halen dinleniliyor. O dönemlere bir özlem var. Bir masumiyet vardı sanki...
Doğru, bir masumiyet vardı. Çok baskı vardı, çok az kişiydik. Dolayısıyla her şeyimiz mercek altındaydı. Söylediğimiz en ufak şey, farklı yerlere gidebiliyordu. Şimdi özel hayata daha fazla saygı var gibi. 90'larda daha fazla duygusallık vardı. Şimdikilerde biraz şımarıklık var sanırım.

SOSYAL ZEKAM İYİDİR 

Müziği bıraktıktan sonra bir bocalama yaşadınız mı? 

Ben yaşamadım ama insanlar bana yaşattılar. Herkes bana "Niye albüm yapmıyorsun?" diye sormaya başladı. Aslında şarkı söylemeyi de çok özlemişim. Bir gün kalkıp 'Şarkı söyle' dedim kendime. İnsan küçükken bazı şeylerin farkına varmıyor. Daha kolay harcıyorsun her şeyi, başında kavak yelleri esiyor. Bir gün kalktım 'şirket kuracağım' dedim. 17 senedir şirketim var. İstikrarlı insanım. İstikrar en sevdiğim şeylerden biri.

Dengesiz insanı hiç sevmem. 

Yeniden müzik piyasasına dönüyor olmak korkutuyor mu?
Allah'tan sosyal zekam çok yüksek. 4 aydır ciddi gözlemler yaptım, araştırdım. Birçok şey değişmiş olmakla birlikte, birçok şeyin de iyiye gitmiş olduğunu gördüm. İşler artık daha profesyonel; dünya tarzına yakın şeyler yapılıyor. 90'larda her şey daha zordu. Plak şirketlerine teslimdik. İstediğimiz şeyleri yapamıyorduk. Ben asi kafada bir kız olduğum için çok sıkılmıştım. Ama şimdi eğitimli insanlar çoğunlukta. Dünyayı takip ediyorlar. Dünya değişti; daha iş odaklı. O zamanlardaki gibi ağam-paşam durumu yok.

SAHNEDEYKEN TUTKU LAZIM

Sahneye çıkmaya hazır mısınız?

Benim için sahneye çıkmak bisiklete binmek gibi. Ses olarak kendimi zaten hep çalıştırdım. İlk şarkıdan sonra heyecanımın biteceğini düşünüyorum. Sahnede kıyafetten saça kadar her şeyinizle özenli olmanız gerekir. Yenilenmek lazım. Sahne çok renkli bir olay, tutkulu olmak lazım.

Siz kimleri dinlersiniz?

Yabancı müzik dinlerim. Ajda Pekkan, Tarkan, Sibel Can, Ebru Gündeş ve Sıla'yı beğenirim. İbrahim Tatlıses'in sesi ise tartışılmaz.



sabah.com.tr

Özlem Avcı

0 yorum:

Yorum Gönder