16 Nisan 2012 Pazartesi

Emre, Rıdvan Dilmen'e de sert çıktı


"Kimse bana 'Çantanı al git' diyemez"


Trabzonsporlu Zokora'ya "Pis zenci" dediği öne sürülen Fenerbahçeli Emre, takım arkadaşı Yobo ile birlikte basın toplantısı düzenledi. "Küfrettim ama ırkçı bir söylemde bulunmadım" diyen Emre, Rıdvan Dilmen'e de sert çıktı: "Kimse bana 'Çantanı al git' diyemez" ifadesini kullandı.




SORUNLARIN MERKEZİNDEKİ EMRE'NİN SÖYLEDİKLERİ.


'Türkiye'de benden kariyerli biri yok'




"Irkçılık bizim hiç görmediğimiz, örfümüzde yoktur. Bunun tecrübesini İngiltere'de yaşamıştım. Yanımda oturan arkadaşım Yobo ile diyalog yaşamıştık. Ama sonunda hak yerini bulmuştu. Irkçılık sosyal bir duygu değildir. İçsel bir duygudur. Günahtır. Herkesin bilmesini isterim ki; eğer ki kalbimde ırkçılık varsa, Allah kalbimi çıkarsın. Zokora ile saha içinde aramızda kötü konuşmalarımız oldu. Ama 2-3 dakika sonra birbirimizden özür diledik. Maçtan sonraZokora'nın açıklamalarını duyunca üzüldüm. Bugünkü algının daha farklı olması gerekiyordu.Zokora için kutsal olan şey benim için de kutsaldır. F...g s..t negro" demedim. İngiltere'de öğrendiğim, yine doğru olmayan başka bir kelime söyledim. Maçta birbirimizle özürleşmiş bir ortamdan çıkıp böyle konuşması beni üzdü. Siyahi arkadaşlarıma böyle bir şey hissettirdiysem özür dilerim. Kamuoyundan özür diliyorum ama Zokora'nın da açıklama yapmasını istiyorum. Fenerbahçe ve Trabzonspor'un arasını germek istemiyorum. Yanlış anlaşılma var. Ortada bir gerçek var ki, ben ırkçı bir insan değilim. Bunu söylemekten de utanıyorum. İnançlarım doğrultusunda yaşamaya çalışıyorum. Ortada yanlış anlaşılma varsa, bir kez daha özür diliyorum. Şenol Güneş ile de konuştum. Ona da yakın ilgisinden dolayı teşekkür ediyorum. Geçmişte benim de hatalarım oldu. Hayatta benim sınavım buymuş. Her nimetin bir külfeti vardır. Özeleştiri yapıyorum ama bazen haksızlığa uğruyorum. Zokora'nın iddia ettiği kelimeyi söylemedim. Küfürleştik ama ırkçı bir söylemde bulunmadım. Kullandığım kelime 'dingil' anlamına geliyor. Önce Aykut Hoca ile problem yaşadığım yazıldı, şimdi de bu çıktı. Yaşanmamış şeyler yaşanmamış gibi gösteriliyor. Rıdvan Dilmen dahil kimse bana 'Çantanı al git' diyemez. Türkiye'de benden kariyerli biri yok. İnsanların dostluklarını görüyoruz."




YOBO'DAN DESTEK


"Gelen herkese teşekkür ederim. Emre benim iyi bir arkadaşım. Zokora da iyi bir arkadaşım. Türkiye'de ırkçılıkla ilgili bir olay yaşandığını görmedim. Böyle bir şeyi tecrübe etmedim. İngiltere'de oynarken böyle şeyler oluyordu. Orada ırkçılık karşıtı çalışmalar var. Futbol kompakt bir oyun olduğu için, yüksek tansiyonla oyuncular birbirlerine bazı şöyler söyleyebilir. Emre ile İngiltere'de aramızda geçen hadisede sahanın içinde birbirimize bazı şeyler söyledik. Gerçekten o olaydan sonra Emre'nin ırkçı olduğunu düşünseydim zaten Fenerbahçe'ye gelmezdim. Burada 18 ay geçirdim. Emre yenilgiyi kabul etmeyen bir savaşçı. Takımı için elinden geleni yapan bir insan. İdmanlarda biz zaman zaman karşı takımlarda oynuyoruz. Oyun içinde gelişen farklı durumlarda birbirimize bazı şöyler söylüyoruz. Ama bunlar, saha içinde olan şeyler. Sahada olan sahada kalır. Maçtan sonra Emre ile Zokora birbirine sarılmıştı. Maçtan sonra Zokora ile konuştuk. Bu kadar hassas bir konuyu yaşamış olsa bana da aktarırdı. Emre olduğu zaman olaylar farklı yönlere çekiliyor. Ben Emre'nin kesinlikle böyle bir insan olmadığını düşünüyorum. Buraya gelmeden de Zokora ile konuşmak istedim ama ulaşamadım."






.

0 yorum:

Yorum Gönder