8 Nisan 2012 Pazar

ECE ERKEN'DEN SAMİMİ İTİRAF!

19 yıldır hiç ara vermeden çalıştığını söyleyen güzel sunucu Ece Erken'den samimi itiraflar...


Ece Erken 1993 yılından beri hiç ara vermeden ekrana çıkıyor. Her dönemde aranılan sunucu olmayı başaran ünlü televizyoncuyla, mesleğini ve hayata bakışını konuştuk.



Yaklaşık 20 yıldır televizyonculuk yapıyorsunuz. Ekranlardan kimler geldi kimler geçti.Ama siz hep varsınız. Başarınızın sırrı nedir?



Galiba ekran beni yüz olarak çok seviyor. Bunu bana Çağan Irmak söylerdi. Kamera beni çok seviyor. Bu yüzden, o sıcaklığımı beni evde, işyerinde izleyen, ekranın öbür tarafındakilere geçirebiliyorum. Normalde de sıcak bir insanım zaten. Talep olduğu için arz var.



Televizyonda kalıcı olmak için neler yapılması gerekir?



Tabii ki kendinizi yenilemeniz gerekiyor. Görsel bir iş olduğu için formunuzu da korumanız şart. İzleyici farklılaşıyor. Tercih edilen formatlar değişiyor. 1990’lı yılarda ben klip programlarıyla iş yaparken şimdi, o tür programlar izlenmiyor. Konuklu programlar bile bir aksiyon yoksa reyting alamıyor. Bundan dolayı programın formatını da kendinizi de her yıl yenilemeniz gerekiyor.



ECE ERKEN’İ TAŞIYAMAZLAR


Onca senedir çalışıyorsunuz. Geleceğinizi garanti altına alacak parayı kazandınız mı?



Üç tane evim var, bir tane arabam var. Allah nasip eder de bir ev daha alırsam zevk için çalışıyor durumuna geleceğim. En azından kendime yeterim. Onların kiralarıyla geçinirim.



Bu camiada kıyasıya bir rekabet var. Şöhretli insanların dostluğuna güvenilirmi yoksa güvenilmez mi?



Benim dostum yok. Genç yaşta beni çok seven bir kitlem oldu. Birçok erkekten daha fazla para kazanıyorum, iyi bir gelirim var. Bundan dolayı kıskançlık olduğu için dostum yok açıkçası. Ben de böyle tercih ediyorum.



ARAYA PARA GİRİNCE ÇİRKİNLEŞİYOR



Kazancınıza erkekler bozulmasın?



Bozuluyorlar tabii. Bu erkeği rahatsız ediyor. Erkekte kompleks yaratır. Ece Erken’i taşıyamazlar. Eve, kadına, erkek bakmak ister. Egemenliğini sürdürmek ister ama biz kadınların kazandığı para ne kadar çoğalırsa sözümüz okadar çokgeçiyor.



Diyelim ki sizin maddi durumunuz koca adayından daha iyi, evlilik sözleşmesi yapar mısınız?



Yok yapmam, araya para girince o işin çirkinleştiğine inanıyorum. Sözleşme yapmaya hiç gerek yok.



Elektrik süpürgesi nasıl çalışır bilmem



İyi bir ev hanımı mısınız? Evi silip süpürür müsünüz?



Elektrik süpürgesi nasıl çalışıyor onu bile bilmiyorum. Güzel yemek yapamam. Yemek yapmaktan nefret ederim. Yemek yapmaktan nefret edip, yemek programı yapan ilk kişi benim herhalde. Hatta program başarılı oldu, beni transfer bile ettiler.

Kanal 1’de başladı, sonra Star’a geçti. Yemek yapmaktan nasıl soğudum size onu anlatayım. Evliyken her sabah yemek yapıyordum. Fırında ekmek hatta, kurabiyeler pişirirdim. Bir gün evin yardımcısı herkesin yapabileceği bir yemek olan et ve makarna yaptı.

Eşim “Çok güzel olmuş, bayıldım” dedi ona. O gün darıldım ona. Bir daha da yemek yapmadım. Kadın dünyanın en kötü yemeğini yapsa bile “Uğraşmış benim için” deyip onu takdir edeceksin.

Şöhret insanı manyak yapar



Sizce şöhret ateşten bir gömlek mi?



Ben çok sağlam durdum. Hiç taviz vermedim. Ondan dolayı şöhret ateşten bir gömlek değil. Güzel kullanıldığı zaman zararı da yok. Ama 1998 yılında şöhretin büyüsüne kapıldım. O sırada çocuktum, 18 yaşındaydım şımardım. Çok fazla ilgi görünce havalara girdim. Yaş ilerleyince "Sen de herkes gibi sıradan bir insansın" diyorsun. Öbür türlü insanın psikolojisi bozulur, manyaklaşırsın. Kim olursa olsun herkesin gideceği yer belli. Trilyonları kazan, milyon dolarları kazan veya her şey senin olsun bu dünyada ama sen öteki tarafa bir çorabını bile götüremeyeceksin.



Bu konuda kim uyardı sizi?



Kendi kendimi yetiştirdim. Kimseye güvenmeyerek kendi kendimi doğru yetiştirdim. Mutlaka hatalarım olmuştur ama şu anda çok sağlam ayaklarımın üzerinde duruyorum. Ne istediğimi biliyorum her şeyden önemlisi.



Ayağımı kaydıramadılar



Sizin başarınızı kıskanıp işinizden etmek isteyenler oldu mu?



Olmuştur tabii ama başarılı olamadılar. Başarılı olsalardı zaten hâlâ kanallardan bu kadar talep görmezdim.



Hâlâ ayağınızı kaydırmak isteyenler var mı?



Vardır tabii ya. Bir iki tane organizasyon vardı mesela, “Ece varsa ben gelmem” diyenler olmuş. Organizasyon sahipleri bunu diyen sanatçıya, “O zaman siz gelmeyin” demişler.



Bu tür durumlarla karşılaşınca ne yapıyorsunuz?



Gülüyorum valla, benim için çok önemli değil.


Yanımda bir tek annem var



Tek dostum annemdir. Beni hiç kıskanmayacak, hep yanımda olacak, hakkımda dedikodu yapmayacak, bana iftira atmayacak bir tek annem var. Allah bana başarılarımı kıskanmayacak bir dost versin.



Bugün

0 yorum:

Yorum Gönder